Bouw! Toren 1

Bouw!

Dat is het programma waar mijn oudste zoontje (groep 2) sinds maart mee mag werken. Dit digitale programma is van Lexima. Elke keer leren de kinderen een letter aan. Hierbij hoort een plaatje en een woord. Bouw! ondersteunt bij beginnende geletterdheid en leren lezen. Zo krijgen de leerlingen een letter. Hierbij hoort een plaatje en een woord (klank-teken-koppeling en fonemisch bewustzijn). Door middel van veelvoorkomende letter(s)(combinaties) kunnen ze eenvoudige woorden vormen. Dit doe je minimaal 3x per week 15 minuten. Dit deden wij braaf 3x per week, maar ik merkte dat mijn zoontje steeds minder motivatie ervoor kon opbrengen. Nu doen wij minimaal 2x per week het bordspel wat ik heb ontwikkeld.

Voor toren 1 heb ik 3 borden ontwikkeld:
Bord 1: Het letterbord van toren 1. De kinderen dobbelen. Ze zetten het aantal stappen en komen op een letter. Bij deze letter moeten ze het juiste woord zoeken op hun bingokaart (welk woord hoort erbij).
Bord 2 en Bord 3: Het woordenbord van toren 1. De kinderen dobbelen. Ze zetten het aantal stappen en komen op een woord. Welk woord op hun bingokaart is hetzelfde?
Wie als eerste de bingokaart vol heeft, heeft gewonnen.

De motivatie is weer helemaal terug!

Plaats een reactie